my blogger's frenzz

Rabu, 30 Mei 2012

Dulu vs Sekarang

 Assalamualaikum


 Dulu selalu je ade mase nk hupdet blog, bnyk je mase nk tdo smpai kul 3 petang, mcm xhbs je mase ni even pergi berpoya-poya smpai hening pagi.

Sekarang rutin tiap2 hari same je..kul 7.00 pagi dh bngun nk g koje, kul 8 mlm smpai umah, weekend pun kdang2 kene keje..jgn ckp nk berpoya-poya dgn teman, nk tdo lebih ckit pun xleh. Paling menakjubkan dulu awal2 keje leh curi2 tido kt surau & blik sharp kul 5 ptg tp skrang nk curik2 g mkn pun xsempat, even breakfast pun mmg dh xde dlm kamus pekerjaan gue. Banyak kali terjadi, xsmpt nk mkn juz mkn kueh time meeting 2 ketol..perghh..tp gue xphm nape gue xkrus-krus..damn~~

Dulu selalu je dpt makan masakan pn.mama, makan bnyk2, mkn ulang2, makan ikut mood, kalau rase aritu pn. mama msak cincai, gue demand xnak makan, kalau pn. mama bertanya, gue dgn bongkak ckp ari ni lauk xsedap..tp tengah2 malam kompem gue selongkar dpur..damn~~

Sekarang berbulan-bulan berlalu baru dapat rase msakan pn.mama. tiap-tiap hari duk craving nak makan msakan pn.mama, nak-nak time xsempat mkn juz balun 2 ketol kueh time meeting kompem gue imagine umpama gue tgh mkan nasik putih panas berlaukkan siput sedot msak lemak cili api serta sambal petai udang..perghhhhh!!!!..sekarang ni kalau blik kg, even pn.mama masak sardin sekalipun gue balun 3 pinggan..rasakan!!

Dulu tiap-tiap ujung minggu kompem g ngedate ngn incik pakwe, duet xbyk pun setakat pinjaman ngn PTPTipu ape la sgt..incik pakwe pun bkn orng kaye..turun naek bus, pastu komuter..so jejalan tgk wayang, maen bowling, mkn kepsi, window shopping, borak2, ngajuk2, mrh2, perati orng, kutuk2, gelak, makan lagi....itu namanya BAHAGIA...damn~~

Sekarang ni dh kaye ckit, de pendapatan sendri, even incik pakwe pun lg kaye dr gue..tp berbulan-bulan jgk bru leh jumpe. Incik pakwe nun jaun di ufuk timur, gue disini di kota metropolitan yg penuh ranjau onak duri..Incik pakwe punya impian begitu juga gue, tp Allah lebih tahu nape Dia pisahkan kami tuk sementara ini..Insyaalah xlame lagi harap dapat disatukan nanti..amiin~~

Dulu gue study broadcast, bajet nk keje ngn artis, nk arah artis itu ini, nk terjah cite hot artis, nk biar artis buke aib sendiri, nk tgk name naik kt tibi pastu pakat suh sekampung duk tgk bajet popular, nk amek gambo ngan artis pastu post kt pesbuk dgn caption 'ko hado'??..haha..xde hala tuju btoi idup gue..damn~~

Sekarang keje gue bese-bese je..orang plak arah gue itu ini, xdpt gue kene maki, baik sikit gue kene caci..xpe, pengalaman gue jadikan pengajaran teragung..ade jgk yg suh gue benti katenye keje ni xmenjamin..uish, mane bleh, impian gue bkan tuk jadi surirumah..gue nak jadi WANIta korporat berintergriti..amiin~~

Dulu rasenye gue la orang yg paling happy, dari pagi sampai malam duk mengekek je ngn kawan, mcm xde msalah langsung. kiranya gue la pakar dalam mengawal emosi..hanya perasaan gumbira dan bahagia je gue keluarkan..adapun kalau gue marah bila time gue nk beli sandwich kt tepi tangga asrama sebab lapar tahap gaban ditambah dengan ujan renyai2..dan2 tu la sandwich xjual ritu..damn~~

Sekarang ni gue rase emosi yg kontrol gue..mulut ni laju je nk potpet2 membebel dgn suara penuh nyaring bajet sampai kt bilik ketua pengarah agar beliau dengar dan menyangka gue sgt komited dlm membuat keje..gue syak akibat tekanan keje gue jadi lagu ni..hahaha

dulu gue suke tangkap gmbar bebanyak, edit ckit pastu upload kt blog ikot story..
Sekarang gue juz compile je gmbar yg gue upload kt pesbuk..sonang kan?.. phuiii~~

gue dh menginjak usia 25 tahun..kawan2 sume dh kwen & ada anak..gue cool je, jdoh ketentuan tuhan, wtpe nk haro0k sgt kn?kn?

even gue nmpak kool rilek2 je..tp bile gue tgk pengantin yg gojes gue ade ckit jeles..damn~~

Ni kwan gue, bru tunang..see,tunang pun dh gojes, apatah lg kwen nanti..anyway, congrats cik tasha eryna wartawan di Astro arena dan mempunyai butik online memjual beg2 yg giler ohsem : www.denemn.blogspot.com

Merayau-rayau di tapak pameran serta karnival adelah hobi gue..dulu suke tgkap gmbor ngn artis, skrang tgkap gmbo ngn maskot..barulah kawaiii~~~

Ni teman baek gue..gue kan demand, nk yang Spesel edishen je..migrain gue menjadi-jadi pun sbb mereka..damn~~

Dulu beli beg yg murah2 je janji shantek..kualiti blakang kire..sekarang GAYA, MUTU, KEUNGGULAN..

Dulu gue rase pipi gue xdelah membotox sebegini rupe..sekarang ni bak kate adik gue, pipi lagi tinggi dr idung..tiap2 malam gue duk tilik adakah kata2 adik gue fakta @ auta?..damn~~


Dulu ni la kuda gue yg usung gue kulu kilir..sekarang pun tetap sama, sampai ade yg jeles ngn gue cz xyah byar duet kete bulan2 tu sebab diorng langgar bumper depan kete gue..hihi..

Dulu gue selekeh gitu..almaklum la student broadcast sempoi je,,jeans & tshirt..tp sekarang gue kene berimej korporat seiring dengan GTP = Goverment Transformation Programme..err, ape kene mengena gue pun xtau..haha..

p/s : gue rindu bangat dgn masa dulu2 gue..tp yang berlalu biarlah berlalu..idop xsemestinya hepy sokmo..xde cabaran/ ujian bukan idup namanya.o0 yeahh~~

 ok. adios~~



2 ulasan:

E'in berkata...

alololo.. busy nye die kan.. huhuhu

Unknown berkata...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Oh ya, di sana anda bisa dengan bebas mendowload music, foto-foto, video dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)