my blogger's frenzz

Jumaat, 27 Mac 2009

~whEn My DiseaSe aTtack...(STudEnTe lAzy Dis0rder - p'rIngkat Akhir)..~~

orang cakap (orang ckp tau..bkn aku ckp..aku jz repeat je blik..hihi)..
yg pompuan ni mmg d'lahirkan as s'org yg RAJIN.. ermmm..aku "no komen" cz aku de confession nk wt... huhuhuhuhu... aku x la serajin yg korg2 sume sgke.. bile p'nyakit M (malas le..) dtg..aku pown xleh nk wt pape..redho jer.. hahahaha... sile lah b'simpati sewaktu m'nyaksikan panorama2 indah di bwh ini.. dh t'bukti yg p'nyakit ak di thap akhir & xleh di ubati.. kahkahkahkah... :P

ni kawasan m'kompol brg2 gune semule..ish,ish..cmne la ak leh dtg idea wt asgmnt kt tmpt cmni??..huhuhu

ni area m'ltakkan brg2 yg snag tuk d'cari..tau2 dpn mate je..k'wujudan ptung simpson adlh tuk m'gntugkn tag2..bernas x??..hihi..& kalo mate anda amt tjam bolehla cilok menu diet ak yg t'tampal mgah d' bwh lmpu 2..(lo..lmpu ke 2?? <----msti korg akn ckp cmni kn?kn?)..hahahaha...

tmpat yg pling pntg tuk m'nyimpan sgale khazanah ilmu.. errrr..& juge khazanah tuk pewot..huhuhuhu.. nape ak de 2 rak???..Lu pikir le sndiri!!!!..hahaha..

ni plak tmpat beradu nyer sang puteri khayalan yg amat la suke b'khayal d'siang ari..kehkehkeh.. beliau merupakan peminat setia bob..bob..pear..pear (spongebob le..) tp ketika ini si bob2 k'punyaan tuan puteri amat malu krn m'jd "public figure".. hohohohoho..

ini adalah akibat elaun dobi telah d'slh gune oleh p'miliknyer.. m'nyebabkan xtvt m'bsuh baju t'pkse d'tunda s'hingga p'miliknya m'nebus kmbali elaun itu s'banyak rm2.50 dlm bntuk coin..huhuhuhu..
dan kelihatan jg d'blakang itu bukit sampah sdh same tggi dgn gunug baju ini.. kehkehkehkeh...

penempatan sepatu2 gue yg amat m'ngancam & d'beli s'wktu durian runtuh..eh,hrge rntuh le..
hihihihi..
eh,eh..bkn sume aknyer tau...hanya 70% adalah aknyer..slbhnyer ro0mate aknyer le..
rak kasut ni adlah rak wakaf..iaitu turun t'murun dr senior2 ktorg..
hohohhoho..

hasil2 curi aku yg xsempat d gadai..korg tgk2 la kot2 de brg2 korg...ak mtk halal kn jela.. kuikuikuikuikui...

hohohoho..wlaupun tmpat2 open aku cam selekeh ckit..tp tgk la bhgian2 private ni..kmas kn?kn?kn?..
mknenyer de gk part2 RAJIN lm diri ak ni..kahkahkahkah..iyo la 2 wani ooiiiii!!!...

p/s: jgn korg ingt s'pnjg sem cmni tau..k'jadian ini t'jd jz wktu2 aku b'gitu bz shja...
ari2 lain brsih tau...xcaye tnyer ro0mates ak..kn AIN kn?kn?kn?..


Selasa, 24 Mac 2009

~Rm 2.30 = Rm 4.00...tipah TertipU~~

cerite ini mengisahkan 2 orang sahabat, si A (bukan name sebenar) & si W (pown bukan name sebenar) yg t'ingin b'beno nk minum air buah (jus la 2)..make dgn penuh rase k'dahagaan mereka b'same segeromb0lan teman2 yg lain pown m'nuju ke restoren yg b'dekatan (nk jimat myk,g tmpt yg dkt2 dh la).. s'sampai d'sana xtvt p'tama adlh m'minta menu krn ingin m'milih air buah yg terBAEEEKKK dr ladang..hihihihi..

menu:
panas sejuk
apple rm2.00 rm2.00

belimbing r
m2.00 rm2.00
tembikai rm2.00 rm2.oo

bla.........bla......bla....bla.......

******juz add rm0.30 for large juice***



gini la lbh kurng menu nyer..




W : kak,bg air tembikai 1 ekkk

A : saye nk air oren jus 1...
W : eh, juz tmbah 30 sen je tuk glas besau?..eh,eh..kak saye nk glas besar tau..huhuhu...
A : saye pown nk besau jugak la...hihihi..

air buah yg d'tggu2 pown smpai..

W: wahhhh..btol2 besar...dh mcm jug..murah la kt cni juz Rm2.30 je..huhuhu..mnum2 smpai kembug
A : cam kt downtown lo...murahnyer..murahnyer..

setelah separuh air itu b'semadi dlm pundi kencing masing2..


W : eh..cop,cop..yg ni pe plak????
jus buah gelas besar = Rm 4.00
jeng..jeng..jeng...

W : kak,air buah ni brape sbnrnyer??
akak : 4 riya deq..hok tapa(tampal) 2 hago dio..

A : senyap tanpa kate..(creettt..creeet..creettt..efek bunyik cengkerik m'nandakan k'adaan yg sunyi)

teman2 lain : kahkahkahkahkahkahkahkahakhakah..minum la beb..rugi rm4 kalo x hbs..hahaha..murah la konon..hahahaha..


cit..kalo korg perasan mmg de tampal harge rm4 tu..tp bg la clear ckit..kalo korg d'tmpt A & W ( floats A&W????) pown korg xprasan..huhuhuhu

p/s..cerite ini adalah rekaan semate-mate..hanya orang t'tentu shaj tahu kebenaranya..hahahahaha...

~~kat bawah ini adalah sekadar gambar hiasan..hihihihi.. =P~~~



~akue inGin mEnyeru~


kepada kawan2 ku diluar sane..marilah kiter pakat menggelapkan diri..eh,silap..mengelapkan kediaman kiter selama sejam (ala,sejam je..xmati pown..hehehe) tanpa penggunaan elektrik..
support lah kempen yg murni ini sesuci minyak seri murni..hohoho..
dan kepada yg tkot gelap..mane la tau dlm glap 2 de tgn2 gatal yg b'gerak aktif..huhuhu..cpt2 la sediakan lilin untuk menerangi kediaman anda &jgn la plak leka s'hingga b'lakunyer kebakaran akibat p'gunaan lilin itu..
nnt jd 1 hal lak..nk jimat elektrik trus rugi cz umah t'bkar..huhuhuhu..
sesuatu yg baek kite ikot,yg xbaekk...ermmm..Lu pikir la sendiri!!!!

tarikh ; 28 mac 2009
hari ; sabtu (aiseh..de konsert AF la..aduyai)
waktu ; 8.30-9.30 mlm..(xpe2..mis 1/2 jam je..hehehe)

p/s ; jike kiter sedar akan isu global warming ini,jgn d'persoalkan motif kempen ini..
pesanan ikhlas tanpa m'harapkan balasan dr WANI SYAHIRA a.k.a IERA WANIA

~hepi BuffdEiy My frenNnN..tRibute 2 EKHWAN HAQUE~~


epi besdei 2 u,
epi besdei 2 u,
epi besdei 2 ekhwan bogon,
epi besdei 2 u....~~~

mastermind = aku,fana & jaja
teman2 bersubahat = ajeed,medan & kimi
waktu = kul 10++ mlm (pas klas isu2 komm)
tmpat = parking lot dkap UPM
mangsa = nurul ekhwan haque a.k.a bogon
da planning = mandikan wan ngn tepong bior jd tepong gomak..hahahaha..



muke bufday boy yg excited dpt kek..sedap wo0ooo kek cokolat.. nini cokolat celup..celup,celup..lalalala~~

sory la bogon..dh akhir2 bulan,,fulus pown dh kontang..besau 2 jela adiah yg mampu.. yg penting ihklas~~~huhuhuhu..

p/s : nk tau planning ktorg jd x??...
usha la gmbar2 menarik d'bwah ini...
huhuhuhu...
misi berjaya!!!


~mY new Hobby..erm..bukan la Hobi..tErpakse sebarnyer~~

tarikh = 21 mac 2009..
hari = sabtu yang hening..
mase = 7 pg (waaaaaa..kene bgun awal) - 2ptg..
tempat = kt upm jer...

sesi bergambar b'same pihak lawan.. p/s: aku kumpulan yg pkai jersi biru tau..thah cmne leh duk kt jersi kuning aku pown xtau.. hahahaha..

hohoho..aku masuk m'ganti kan pemain yg pancit..jage2...da best player is coming..
aku b'lari2 bapak mengejar pihak lwan..kejor yop kejor..
aku berlari gagah berani..lalalalalala~~~

tadaAAAaaaa...kalah jua akhirnya...hahahahahahaha...sori la cz m'hampakan peminat ak kt luar sane...
i'm soorrryy
y..( versi amir raje lawak)
piale2 pusingan yg xboleh b'pusing.
.huhuhu..

da best group ever...(w/pown sbnrnye xbest pown..sory guys..)

kegigihan ku b'main futsal dibayar dengan piale ini..hohoho..


Khamis, 19 Mac 2009

~~21 FactS 'Bout Guys YoU sHould Noe~~

You HAVE to read all of them and if you don't your going to come across with problems in your relationship for the next month!

1) Guys may be flirting around all day, but before they go to sleep, they always think about the girl they truly care about....
2) Guys are more emotional than you think, if they loved you at one point, it'll take them a lot longer then you think to let you go, and it hurts every second that they try.
3) Guys go crazy over a girl's smile(:
4) A guy who likes you wants to be the only guy you talk to.
5) Giving a guy a hanging message like "You know what?..uh...nevermind.." would make him jump to a conclusion that is far from what you are thinking. And he'll assume he did something wrong and he'll obsess about it trying to figure it out.
6) If a guy tells you about his problems, he just needs someone to listen to him. You don't need to give advice.
7) A usual act that proves that the guy likes you is when he teases you.
8) GUYS LOVE YOU MORE THAN YOU LOVE THEM!!!
9) Guys use words like hot or cute to describe girls. They rarely use beautiful or gorgeous. If a guy uses that, he loves you or likes you a whole heck of a lot.
10)If the guy does something stupid in front of the girl, he will think about it for the next couple days or until the next time he spends time with the girl.
11)If a guy looks unusually calm and laid back, he's probably faking it and he is really thinking about something
12) When a guy says he is going crazy about the girl, he really is
Guys rarely say that..
13)When a guy asks you to leave him alone, he's just actually saying, "Please come and listen to me
14)If a guy starts to talk seriously, listen to him. It doesn't happen that often, so when it does, you know something's up.
15) When a guy looks at you for longer than a second, he's definitely thinking
something.
16) Guys really think that girls are strange and have unpredictable decisions and are MAD confusing but somehow are drawn even more to them
17)A guy would give the world to be able to read a girl's mind for a day.
18)No guy can handle all his problems on his own.
He's just too stubborn to admit it
19)NOT ALL GUYS ARE RUDE!!!
Just because ONE is RUDE doesnt mean he represents ALL of them
20)WHEN A GUY SACRIFICES HIS SLEEP AND HEALTH JUST TO TALK TO YOU, HE REALLY LIKES YOU AND WANTS TO BE WITH YOU AS MUCH AS POSSIBLE
21)Even if you dump a guy months ago and he loved you he probably still does and if he had one wish it would be you to come back into his life
Everything said in this bulletin is TRUE


p/s: errr,aku xtau btol atau x..tp bile bace cam byk yg btol jer..huhuhu..tp pakwe korang,mesti korang tau camne die kn?kn?kn?



Selasa, 17 Mac 2009

~buAT renunGAn BErsaMA~

Kira-kira 10 tahun lalu, Pak Lah datang ke rumah Pak Cu Rani untuk memintanya mengubati penyakit anaknya yang terkena ilmu hitam. Ita (bukan nama sebenar) merupakah anak Pak Lah yang sulung. Pada mulanya Pak Cu Rani agak keberatan kerana inilah kali pertama dia berhadapan dengan situasi yang sedemikian. Penyakit yang terkena Ita sememangnya sukar untuk diubati.

Bagi Pak Cu, dia bukanlah seorang bomoh handal kerana kebolehannya hanya bergantung kepada jenis ilmu yang ditujukan. Setelah mendengar serba sedikit daripada Pak Lah, Pak Cu berasa simpati dan mengambil keputusan untuk pergi melihat sendiri keadaan anak Pak Lah itu.

"Begini sajalah Pak Lah, saya bukanlah pandai sangat, setakat nak tengok-tengok tu bolehlah. Segala ikhtiar dan usaha itu segala-galanya bergantung kepada kehendak dan izin Allah. Saya sekadar berusaha.." kata Pak Cu merendah diri.

Pak Cu mencapai bajunya yang tersangkut di tiang dan terus pergi ke rumah Pak Lah yang terletak kira-kira 500 meter dari rumahnya. Ketika Pak Cu menjejaki halaman rumah Pak Lah, kelihatan ramai sanak saudara yang datang menziarahi Ita. Kebanyakkan daripada mereka kelihatan muram dan sedih. Kesayuan dan kesedihan jelas terukir pada wajah mereka.

Apabila Pak Cu memasuki rumah Pak Lah, matanya terus terpandang kepada sekujur tubuh yang terletak di tengah-tengah ruang tamu. "MasyaAllah…" rasa sayu dan terkejutnya bukan kepalang. Ita yang terkenal dengan kecantikannya boleh berubah dengan sebegitu rupa. Kecantikannya telah berubah menjadi wajah yang pucat lesi. Matanya menjadi bulat, lengannya menjadi terlalu kecil sebesar buluh runcing. Beliau hanya mampu mengaduh dan mengerang kesakitan.

Namun apa yang lebih menyedihkan lagi apabila Pak Cu menyaksikan perut Ita yang sebar sebesar tempayan. Perutnya itu semakin membesar sehingga tidak mampu lagi ditampung oleh badan Ita yang sekecil itu.

Cubalah kita renungkan perasaan ibu dan bapanya. Siapa yang sanggup melihat anak kesayangan menjadi sebegitu rupa. Siang dan malam hanya mendengar rintihan kesakitan. Bagi Pak Lah dan isterinya, mereka sudah kering air mata dan tidak mampu lagi untuk berbuat apa-apa. Bukannya tidak mahu berikhtiar tetapi sudah beribu-ribu duit habis dibelanjakan untuk mengubati anaknya itu.

Namun bagi Pak Cu yang tinggi ilmunya, dari kali pertama dia memandang tubuh Ita, dia sudah tahu sememangnya Ita telah terkena ilmu hitam. "Memang sah Ita terkena ilmu 'Lubang Jarum'. Ilmu ini selalunya datang dari bomoh-bomoh Siam bagi mereka yang ingin melaksanakan niat jahat. Ianya terlalu jijik dan dialknati agama", kata Pak Cu kepada Pak Lah yang duduk disisi anak kesayangannya itu.

Menurut Pak Cu, mereka yang mengamalkan ilmu 'Lubang Jarum' ini telah melakukan perkara yang paling terkutuk iaitu mengambil surah Yassin dan mengelap najis padanya setiap kali membuang air besar selama 7 hari berturut-turut. Satu lagi benda yang digunakan ialah mendapatkan tuala wanita yang masih terdapat darah haid. Surah Yassin yang disapu dengan najis tadi dibakar dan disapukan pada tuala wanita tersebut. Kemudian kedua bahan tadi diberikan kepada bomoh untuk dijampi dan dipuja.

Betapa kejam dan terkutuknya perbuatan manusia sehingga sanggup melakukan kerja yang dilaknati agama. Mereka ini sememangnya telah terpesong jauh dari ajaran Islam kerana sanggup melakukan perkara sedemikian.

Setelah dijampi dan dipuja, pengamal ilmu ini hendaklah pergi mencari satu mata air yang sedang mengalir kemudian bahan tadi hendaklah digunakan bagi menutup lubang bagi menyekat aliran air supaya tidak mengalir. Selagi lubang itu tertutup selagi itulah darah haid tidak akan keluar dari kemaluan wanita yang dituju itu dengan ilmu hitam tersebut.

Kepada para wanita, berhati-hatilah semasa membuang tuala wanita kerana khuatir boleh dijadikan bahan untuk melaksanakan niat jahat seseorang. Berdasarkan cerita dan pengamatan Pak Cu, dia sedar bahawa Ita telah terkena ilmu hitam oleh seorang pemuda yang sangat tergila-gilakannya.

Memang benar, Ita pernah menolak cinta seorang pemuda kerana pemuda itu khabarnya seorang pengedar dadah. Pemuda itu merasa kelakiannya tercabar lalu menyimpan dendam apatah lagi bila mendengar Ita telah bertunang dengan Lokman seorang pemuda yang selama ini menjadi musuhnya. Keadaan ini menyebabkan pemuda itu hilang pertimbangan sehingga sanggup melakukan perbuatan sedemikian bagi melaksanakan dendamnya.

Pada peringkat awal, pemuda tersebut telah melemparkan fitnah kepada Ita dan Lokman dengan mengatakan mereka telah membuat hubungan sulit sehingga Ita mengandung. Ramai penduduk kampung terpengaruh dengan kata-kata pemuda itu sehingga Pak Lah dan isterinya juga turut percaya. Masakan tidak percaya kerana perut Ita semakin hari semakin membesar.

Lalu Ita dipukul dan dihalau oleh Pak Lah kerana dia beranggapan Ita telah mencemarkan nama baiknya. Namun begitu Ita dan Lokman masih tetap mempertahankan kesucian cinta mereka. Ita telah keluar dari rumah setelah dihalau oleh kedua ibubapanya sendiri dan menumpang di rumah ibu saudaranya di kampung seberang untuk beberapa bulan sehinggalah keadaannya benar-benar tenat barulah Pak Lah datang mengambilnya semula.

Ketika Pak Lah datang, keadaan Ita sudah teruk. Rasa menyesal tidak terhingga di hati Pak Lah kerana telah menuduh Ita tanpa usul periksa. Mujurlah adik iparnya telah menjaga Ita dengan baik. Pernah beberapa kali iparnya datang memujuk agar menerima Ita kembali kerana iparnya tidak percaya Ita melakukan perbuatan terkutuk itu dan dirasakan Ita telah terkena ilmu sihir.

Apa yang lebih mengharukan, Ita turut dikeji dan dihina oleh penduduk kampung. Bagi Pak Cu sendiri itulah pengalaman yang paling tragis dan dia juga merasa sedih dan terharu. Begitu kejamnya manusia sehingga sanggup melakukan perbuatan yang sedemikian rupa.

Pak Cu berpendapat, penyakit Ita itu bukan sembarangan kerana daripada wajahnya yang pucat dan badannya yang kurus kering itu terjadi akibat daripada semua darah telah berkumpul di bahagian perut. Jika tidak berhati-hati boleh mengancam nyawa. Atas dasar simpati dan perikemanusiaan, Pak Cu terpaksa berkorban masa dan tenaga untuk mengubati Ita kerana ia memerlukan proses yang agak rumit. Usaha Pak Cu yang pertama ialah perlu membaca surah Yassin sebanyak 3 kali setiap malam selama 3 malam berturut-turut.

Dalam proses Pak Cu membaca ayat-ayat tersebut, banyak kejadian aneh telah berlaku pada Ita. Ita meracau-racau mengatakan Pak Cu ingin membunuhnya namun Pak Cu tidak menghiraukan kata-kata Ita itu. Setelah membaca Yassin selesai, ia dihembuskan ke dalam air dan kemudian air Yassin itu disapukan pada celah ibu jari Ita. Pada masa itu Ita meraung sekuat hati.

Untuk malam berikutnya, Pak Cu membaca ayat Kursi sebanyak 170 kali iaitu sebanyak bilangannya selama 3 malam berturut-turut. Ayat-ayat tersebut dibaca dengan tertib mengikut tajwid yang betul. Dalam proses itu, Ita meraung-raung, matanya bertukar menjadi merah dengan urat-urat kelihatan merekah. Ketika air surah Yassin disapukan dikepalanya, rambut kelihatan gugur sehingga kulit kepalanya jelas kelihatan. Sukar untuk dibayangkan betapa dahsyatnya penderitaan yang dialami oleh Ita. Pak Cu masih meneruskan usahanya selama 3 malam. Pak Cu berserah dan bertawakal kepada Allah s.w.t.

Setelah sampai di rumah Pak Lah, dia mendapati keadaan Ita semakin serius dan teruk. Pada malam itu, usahanya agak berlainan sedikit di mana dia terpaksa menggunakan kemenyan, kapas dan buluh runcing yang dikerat bukunya. Ketika ayat Kursi dibaca sebanyak 120 kali, Ita bangun dan meronta-ronta mengamuk dan ingin mencekik semua orang yang ada pada malam itu. Keadaan rumah menjadi kelam-kabut. Masing-masing lari bertempiaran untuk menyelamatkan diri, Pak Cu segera mengambil air surah Yassin lalu disimbah kepada Ita, barulah dia rebah kembali kepada asalnya. Namun selepas itu, Ita kembali mengamuk dan mengigit lengannya sehingga beberapa bahagian lengan terkoyak.

Boleh dikatakan jika sesiapa yang ada pada malam itu pasti akan menitiskan air mata termasuklah Lokman yang sudah tidak tahan lagi meratapi penderitaan yang dialami oleh Ita yang begitu dahsyat. Setelah selesai membaca ayat Kursi sebanyak 170 kali, Pak Cu melakukan ikhtiarnya yang terakhir.

Pak Cu mengambil kapas yang dibasahkan dengan air surah Yassin dan dikepal sambil membaca ayat-ayat penyembuh. Kapas tersebut digumpal sehingga menjadi bulat dan kemudian disumbat pada hujung pangkal buluh. Pak Cu mencurahkan air surah Yassin perlahan-lahan ke dalam buluh tersebut sehingga penuh. Dia membakar kemenyan dan mengasap buluh tadi sambil membaca ayat penyembuh. Ita semakin kuat meronta-ronta dan ketika itu atap rumah yang terletak setentang dengan tempat pembaringan Ita tercabut dan terpelanting tiba-tiba. Seluruh tetamu terkejut dan terpaku serta tidak berkata apa-apa.

Pak Cu tahu yang merempuh atap tersebut ialah sejenis makhluk halus yang digunakan bagi melaksanakan niat jahat tersebut. Pak Cu nampak seekor beruk besar dan bertaring panjang sedang merempuh atap sehingga tercabut. Wajah Ita kelihatan berubah dan dia sudah mampu menyebut dan memanggil ayah dan ibunya.

Segera Pak Cu memanggil Pak Lah untuk menyatakan sesuatu. Bagi Pak Cu, apa yang perlu sekarang ini ialah berserah dan berdoa sahaja kepada Allah agar Ita dipanjangkan umur. Ini memandangkan penyakit Ita sudah amat kritikal. Setelah mendapat keizinan Pak Lah, Pak Cu meneruskan ikhtiarnya. Dia mengambil buluh runcing tadi lalu ditiup sambil membaca ayat-ayat suci. Seketika kemudian kapas yang ada pada hujung buluh runcing tadi tercabut dan terjatuh bersama air surah Yassin.

Di saat itu, Ita meraung kesakitan dan darah mengalir keluar dari kemaluannya. Darah hitam pekat busuk itu bercampur dengan ulat-ulat yang cukup meloyakan. Ia terlalu banyak sehingga memenuhi ruang tamu. Pak Lah mengajar Ita supaya mengucap dan ingat kepada Allah.

Seketika kemudian, Ita menghembuskan nafasnya yang terakhir. Seluruh isi rumah ketika itu meratap hiba dengan pemergian Ita yang sungguh menyedihkan itu. Ayam dan itik di bawah rumah habis mati bergelimpangan pada keesokkan harinya disebabkan termakan ulat beracun yang keluar bersama darah Ita malam itu.

Ita telah selamat dikebumikan dan semoga Allah mencucuri rahmat ke atas roh Ita. Sesungguhnya beliau benar-benar telah terseksa sepanjang hidupnya akibat sifat dengki manusia yang tidak berhati perut.

p/s: moge kite lbh b'hati2 terutamanye golongan hawa yg tiap2 bulan akan pkai pad..& mtak2 d'jauhkan dr t'kena ilmu2 syirik & khurafat ni..amin~~

Selasa, 10 Mac 2009

~4 eKor LelaKI BangsaT~



huhu..aku xtau naper ari ni cm xbtol ckit..setelah akue m'ngalami pening2 langau coz kuliah 6 jam non stop (10-12,12-2,2-4)..w/pown otak ku mereng seketika krn tepu dgn ilmu,aku tetap truskan misi ke The Mines tuk m'byr bil broadband (maxis)..

dgn b'matlamat..kami (aku & jaja) merempit ke destinasi tujuan..tgh sedap2 menikmati keindahan alam..de la 4 ekor makhluk tuhan ni duk b'saing ngan moto ktorag..duk sengih2..(ingat ensem 2 sengihan mu itu..cit..)aku pown wt xtau jer..yela,konsentrasi aku tlah t'ganggu dgn sengihan kerang busuk 2..tp mlagnyer 4 ekor mkhluk ni ttp x b'ganjak memaksa aku m'buat suggestion d'luar kotak p'mikiran aku..

aku: ja,kite benti kt komuter jap arr,nnt kalo trus g mines diorang follow..

jaja:berehh wani..berehh..

ktorg pown m'nukar arah tujuan ngan arapan makhluk2 hodoh tingkah laku 2 tidak trus mengekori..tp,rupe2nyer diorng x mkn saman..lain yg dirancang,lain yg jd..mkhluk 4 ekor trus ikot ktorg smpai komuter & kepong ktorg..

jeng,jeng,jeng..(sound efek bg suspend ckit)..

~p'bualan dlm ati~
aku:aiseh ja,cmne ni ja?..nk wtpe skrg ni?..diorang ikot la..

jaja:dok tau la wani..cmni ni?..kiter nk g ane?

aku:xpe2..pe kate kiter g mid valley je naek komuter sure diorg x follow..

tibe2 slh sorng mkhluk 2 b'suare (rmbot die kerinting @ org kelantan)

kerinting: meh le joing kawe g maih (mines)..kito g maeng bowling nok??
jong ar..leh kena2..make2..tuko2 no tepong..

yg gigi rongak lak m'celah (korang mst ingt aku reka2 kn?..btol,ni kenyataan..die mmg xde gigi kt dpn..xcye tnyer jaja)..

rongak:dh yg blakang ni nape sombomg sgt?..(aku le 2)..name aper?..no phone brape?..(smbil tgn die duk pgang2 tgn aku)

eh,eh..mamat ni dh lbh..maen pgag2 lak..duk cabul k'hormatan tgn aku lak..xleh jd ni..aku nk jerit!!..aku nk jerit!!..

XNK LA BANGSAT!!!!! <----- ni ayt yg m'jerit2 lam atiku..

Xnk laa~~~~~ <----- ni ayat yg kuar dr mulut comel ku.. =P

aduyai..aku pown xtau nape aku xleh m'jerit dgn btol..mungkinkah aku tkot?..seram sejuk?..nerves?..thah la xdpt d'ungkap dgn kate2 perasaan aku time 2..b'cmpur2.. last2 aku bg suggestion yg ku aggap bernas kt jaja..

aku:ja,ko kol hamdan ja,mitak die dtg cini..aku tkot..

jaja:ok2..aku kol tp mu ckp ekk..

aku:bereh..berehh

troot..troot..troot..(ngah kol hamdan)

aku: elo dan,ko leh dtg cni x?..de org kaco ktorg ni..4 orang..kepong ktorang kt moto kt komuter..aku takot ni..datnag la cpat..datang la..(sore dh nk nangis time ni..huhu)

hamdan: ok, aku datang..korang tunggu kt situ..

elok2 lak hbs je aku kol hamdan 2,bdk2 ngok 2 pown blah..cam tau2 jer kwn ku itu seorang yg gagah perkase..hehehehe.. tp diorang bukan blah dgn tgk kosong tp m'ninggalkan wasiat..

kerinting:jupe kt maih nnt yek..(dgn sengihan yg x m'nglahkan kerang busuk)

utk m'elakkan ktorg d'ggu lg kt mines..ktorg tlah m'makse hmdan jd "watchmen" ktorang..dgn balasan jaja blanje wayang & aku blanjer mkn..sugguh b'tuah hamdan pd ari itu..

wayang (sponsored by jaja): watchmen = rm7/person
makan (sponsored by aku):sushi king = rm18++

so,sbnrnyer da moral of da story aku nk bg ingatan la kt kaum2 sejenis aku kt luar sane t'utamanya yg naek moto agar lbh b'hati2..kiter xtau pe jd kt luar sane..even kite kt public,pe yg jd kt kite, org wt xkish jer (masyarakat skrg dh x prihatin)

& kpd kaum2 adam..tlogla respek kami kaum yg lemah ni..kite kn de adab..mane pegi adab kiter?..pegi mampos ker??..

moge2 kejadian2 cmni x b'ulang..amin~~

kt bwh ni de gmbar ktorg ngah mkn2...(hepi ending gak akhirnyer..hehe..thanks coz sudi bace smpai cini..)

p/s = kpd hamdan..thank you so00o much..we preciate ur wilingness..hehe..

ngah duk meratap kt burger "sushi stlye"


"nyampuuoooiiiii"

p/s II= & kpd my b0o..thanks coz being worried..it show that ur concern..luv u to0..& promise that i will be more careful & shout out LOUD!!..hehehe..
miss u & luv u to00ooo..muah..hahaha..

Isnin, 9 Mac 2009

~whAt HappEn AfteR MariO saVe tHe pRincEss~

korang sume msti prnah maen games mario kn?..ala..yg lompat2 kompol mushroom 2..& lompat2 ag tok pijak musuh smpai penyek..hehehe..
& korang prnah t'pikir x ape jd kt mario slps b'jaye slmat princess?..x prnh pk kn?..kn?..
kt cni ak nk share kt korang kejadian sbnar pas mario b'jaye save princess..& sbb2 nape babak ni x d'masukkan lam games 2..sbnrnye bknlah hepy ending..huhuhu..
pape pown harap korang enjoy..rahsia telah t'bongkar..kuikuikuikui..

video

huhuhu..akue amat sokong tindakan mario 2..oloo..just a kiss..what a big deal..hahahaha..naaahhh..

Ahad, 8 Mac 2009

~dulU=MELAYU..sekarang= me"LAYU"??~

marilah kiter renung mase depan kiter


video
teruskan pejuang memartabatkan bangsa melayu di tanah air sendiri..

~apER sEbenArnyEr Di FikIran Lelaki??..(*utk Blogger WaniTa SahAJe..hEhehE)

korang prnah t'pikir tak aper sbnarnyer yg lelaki ni pikirkan??
yela..akue ckp m'lalui pngalaman member2 akue..huhuhu..

kalo korang m'punyai masalah seperti ini..
1.si dia m'punyai taste yg burok skali bile m'beli present tok korang & korang wt2 hepi tuk m'jage atinyer (yela..kalo ckp xsuke nnt trus xbli kn pape..ermmm)
2.si dia xsedo pown yg korang tgh m'ngajuk krn sikapnya..boleh plak wt slambe..cehh..
3.si dia mrah korang b'kwn dgn kwn laki tp sidia de plak kwn pompuan..amboi,amboi,amboi..
4.xtau pown bile b'day korang..(mak aii,ni mmg crik nahas..)
5.xtau lgsung care nk pjuk korang..(mkan ati tol..)
byk lg sbnrnyer..mlas nk taip jer..hehehe..

& akue t'pk sbnrnye adakah lelaki hnya mpunyai pikiran spt ini shj?...jeng,jeng,jeng..

pikiran singkat..pk senang & mudah jer..yark!!

pikiran kotor..kegatalan masih d tahap sederhana..(sederhana??..ko ingt ko ROMEO??)


pikiran kotor 2..kegatalan d tahap membunuh..huh!..kalo kene kt akue,ngan tgn 2,ngan misai 2,ngan rmbut 2 akue cincang..jd mona fendi..hahahaha..

so kpd rkn blogger2 akue d luar sane,arap2 si dia korang tdk le smpai cenggini yerk..huhuhu..

p/s=hanya tuk suke-suke d mlm mggu..jgm mrh yek kaum adam.. =P

~frustnyer tgk movie ni =(~

tarikh: 1 march 2009 / 4 rabiul awal
hari: ahad (cuti time!!) tempat: TGV The Mines
waktu: 6:45 ptg
tajuk
: Street Fighter-The Legend of Chun Li

bintang : *** (3 jer..)





bukti akue g tgk..knape de 2 tket??..hehehehe..

knape akue frust tgk citer ni?..bacela alasan2 akue ni..
1. ari 2 adalah ari ahad & harge tiket adalah rm10 (huhuhu..mhal seh..)
2.pilihhan p'tama adalh citer upin ipin tp sbb full t'pkse tgk cite ni..
3.cite ni tjuk street fighter nape xde lgsung d'msukkan babak p'tndingn 2??
4.nape Chun Li lam cite ni xpkai costume Chin Li yg sbnar??
5.nape polis lm cite 2 cm bongok2 jer..t'utama polis laki 2 (thah ape ke namenyer)
6. nape polis pompuan 2 seksi semacam cam die lak heroin??..
7.nape tok guru Chun Li 2 lmah sgt cz lwan ngan negro bdn bsau pown cm nk klah..bukankah tok guru Chun Li s'orang yg power giler (nemer pown tok guru ye x?)
8.nape setiap wtak x d'explore lbh lg?? cm wtak pompuan jhat yg lesbian 2..hehehe..
9.nape nk amek kristin kruek as plakon?..sdangkan die ckp cine pown xbtol..amek je la plakon cine btol2,,cm zhang ziyi o sape2 jela..tgk die blawan pown xreal..arap body je cnatik..huhuhu..
10.nape durian prlu d'bazirkan dgn baling2 kt orag jahat,,baek la durian 2 sedekah kt akue..kuikuikuik..

..hahahaha..sbnrnye byk lg spekulasi akue sal citer ni..tp mlas dh akue nk pk n nk susun ayat enak2 tuk korang memahami gelodak jiwe akue ni..ape2 pown..pd yg dh tgk xpela..yg blom tgk tkar la niat korag 2..hahaha..

mane 1 yg sebenarnyer korang suke jd watak Chun Li?

Kristin Li...atau.....

Jacky Li..hehehehe =)




~unTUK rAkan2 Yng kU sayangi~

ni maklumat yg baru aku dpt..n aku nk seru pd kwn2 girl aku supaya b'hati2..n kpd kwn boy aku jagelah gilpren korag o kakak o adik korang..zman mkin maju..mcm2 hal leh blaku..mntak2 d'jauhkan..aminn~~..

"Menurut laporan Polis seorang wanita telah dirogol oleh 5 lelaki disebuah kelab malam di Singapura pada malam Sabtu sebelum ditinggalkan. Wanita tersebut tidak berupaya untuk mengingati kejadian malam tersebut, namun ujian mengesahkan bahawa beliau telah dirogol berulang kali dengan kesan rohypnol di dalam darahnya dan progestrex, sejenis pil "mencuci" yang kecil. Dadah tersebut kini digunakan oleh perogol-perogol dan kemudian "mencuci" mereka.
Progesterex dibekalkan kepada para Doktor haiwan untuk"mencuci"haiwan besar. Khabarnya Progesterex digunakan bersama Rohypnol, sebagai dadah "Dating" dan rogol. Apa yang mereka perlu lakukan ialah menitiskan Rohypnol ke dalam minuman si gadis, mangsa tersebut tidak akan ingat apa-apa pun esok paginya, apa yang berlaku kepadanya sepanjang malam tersebut.Progesterex amat senang larut dalam minuman, akan "mencuci" agar simangsa tidak akan mengandung akibat dari perkosaan tersebut dan siperogol tidak bimbang untuk perlu menjalani ujian air mani dan DNA kemudian.Kesan dadah ini adalah K*E*K*A*L terhadap si mangsa. Prodesterex asalnya adalah untuk memandulkan kuda, Mana-mana wanita yang mengambilnya TIDAK AKAN MENGANDUNG SAMPAI BILA-BILA!!!. Si durjana boleh memperolehi dadah ini boleh mendapatkan dadah ini dari pusat haiwan atau mana-mana universiti, dan ia diramalkan akan digunakan dengan berleluasa di kampus-kampus.Tolong edarkan maklumat ini kepada semua yang anda kenali, terutama teman wanita dan gadis remaja yg anda sayangi...

mak aiiii..ngerinye...lahanat tol perogol2 ni..
"ya allah.ya tuhanku..peliharalah hambamu ini,dan mohon dijauhkan dari segala malapetaka..amin"

p/s=Berwaspada apabila anda keluar, jangan biarkan minuman anda terbiar tanpa dijaga oleh orang yang anda percayai